8. mars 2011

Vasaloppet 2011 - I fäders spår för framtids segrar


Vasaloppet er eldst, lengst, størst og gjevest. Jeg var med som drikkelanger til Tommy Åsen i eliteklassen. Det ble rallykjøring langs svenske veier og intervaller ut til drikkestasjonene.

Vasaloppet er ikke som i VM der det går sport i å ydmyke konkurrentene. I Vasaloppet stiller det opp menn som ferdes i fäders spår för framtids segrar. Favorittene omtaler hverandre med respekt. De norske kanonene er sympatiske og høflige i intervjuene. Aukland-brødrene, Alsgaard og Åsen. Slik ser jeg for meg skirenn i gamledager. Det rører ved en nostalgiker. De svenske stjernene har navn som klinger like godt som norske polfarere. Oscar Svärd. Jerry Ahrlin. Daniel Tynell.


Vår mann, Tommy Åsen. Startnummeret tilsvarer plasseringen i fjorårets løp


Undertegnede fjerner gammel moro i festesonen


Kjøreplan og pulver som er dyrere enn kokain



Vasaloppet - 90 kilometer


Skiltene teller ned hver kilometer. Når 62 kilometer gjenstår frister det kanskje med et hotellbesøk

Jeg hadde satset 1000 kroner på Jerry Ahrlin og fulgte han med ekstra spenning. Han ble dessverre fem sekunder etter Jørgen Brink



Knut Einar er forbausa over at Rezac får drikke i en motbakke


Tommy var skuffa etter målgang, men jeg håper han stiller til start med nummer 57 neste år



Yrkesskade



Mora
 I fäders spår för fremtids segrar

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg igjen en kommentar!