6. september 2009

Will there be another one that's as desirable as you?


Jeg liker lyden av hoppetau som pisker en nyfeia asfalt. Små jenter som arresterer hverandre etter å ha tråkka på streken i paradis-hopping. Små gutter som frifinner seg sjøl ved å rope "serv" når de har dumma seg ut i en-sprett. "Feilssprett!" , "ok, misforståelse!". Sikk-sakk-buksa sprakk. Jeg liker lukta av nye fotballsko, vått gress og sure rehband innsausa med tigerbalsam som stekes på varmekablene i gulvet. Jeg liker å legge meg etter trening; kjenne at kroppen verker - det minner meg om fotballsparking ute i hagen, eller mot murveggen - når jeg var mindre enn jeg er nå. Holdt på til mamma og pappa måtte rope meg inn, eller til det ble så mørkt at jeg ikke kunne se ballen lenger. Kveldsmat og kakao...(Back, back, back. How fucking far back do you go?)
Hjemmelagd grovt brød med stabburspølse og ferske salatblad fra ute i hagen.

Sangen som sitter igjen fra påska: You Probably Couldn't See for the Lights But You Were Staring Straight at me.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg igjen en kommentar!