7. september 2009

Kanskje jeg burde ...

Jeg ønsker meg en jobb når jeg blir stor - med muligheter for å ta noen avstikkere i villmarka. Jeg er ikke mer ambisiøs enn at jeg drømmer om en leilighet øst for Akerselva, et månedskort på trikken og et huslån som plyndrer meg. Jeg rekker aldri opp hånda og bidrar med noe i de store forelesningssalene. Jeg vil være flink på skolen, men jeg må flire av meg selv når jeg bruker markørtusjen.

Har du et kjøleskap / har du en tv / så har du alt du trenger for å leve 


I likhet med J lar jeg meg irritere over folk som alltid skal imponere. Jeg tror Oslo er det mest jappete stedet jeg vet om. Samtidig har jeg har selv tilegna meg noen urbane vaner: Jeg sitter og ser ut vinduet på trikken, og spiller meg inn i en film. Jeg har med meg iPoden hvor enn jeg går, og prater sjelden med noen på bussen. Jeg himler med øynene over folk som dobbeltrykker på knappene på de nye t-banesettene. Jeg sier av og til “marka” (nesten) uten å tenke over hvor blærete det høres ut. MEN: Du kommer aldri til å få se meg sitte ved vinduet på en internettkafë med min bærbare pc - et slik oppmerksomhetsbehov har selv ikke jeg. Du kommer aldri til å se meg gå nedover Grünerløkka med barnevogn og et pappbeger med kaffe.

Kanskje burde jeg sette meg et mål om å lese ei bok i uka, i stedet for å surre på facebook. Jeg burde heller samle opp alle news-feedene mine på en gang, sånn som Endre gjør, så jeg virker litt mer travel.

Kanskje burde jeg bli kjent med folk som bare har vært bekjente, og bli gledelig overrasket?

Kanskje burde jeg fortelle mor og far at jeg er glad i de, og kanskje burde jeg ringe brodern litt oftere. Kanskje skulle jeg bedt bestemor om å fortelle noe fra gamledager, før hun steiker sin siste vaffel.

Fra Springsteen til Winnerbäck:

Jag kanske skulle söka upp kontakter som jag tappat, som jag har varit med förut nånstans - 

I want more, I wanna see the others on the big top-five. I want to see Penny and Charlie and Sarah, all of them. You know? Just see 'em and talk to 'em. You know, like a Bruce Springsteen song.

Jeg burde strengt tatt fylt nisteboksen kvelden før jeg går på skolen i stedet for å kjøpe en dårlig baguette til 29,- . Egentlig skulle jeg trent om morgenen før skolen og vært mer som en irriterende Vitae-pro-/Møllers tran-/TineMelk-reklame.

Jaggu! Jeg skal ikke tygge tyggegummi i timene og jeg skal takke pent for maten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg igjen en kommentar!