6. september 2009

Hemmeligheter og komplekser

Jag säger vad jag vill, skit samma om nån skräms
om det blir pinsamt för en del, så är det ändå dom som skäms... 


Jeg lurer på når det ble greit å ydmyke meg.

Jeg sendte deg ei melding er jeg skrev at jeg var glad i deg (vi var jo tross alt sammen i tre år, og vi hadde ikke hatt kontakt på omtrent tre måneder når jeg sendte deg melding). "Glad i deg også Henrik, men toget vårt har gått" (!). Tror du jeg prøvde å få deg tilbake med den meldinga? Et nydelig språklig bilde det med toget forresten - jeg har dårlige assosiasjoner med tog, fint du bidrar.
Tok du han i å synge Winnerbäck i dusjen her om dagen, sier du? Hva vil du jeg skal si til det egentlig? "Så søtt, virker som det er en kjernekar du har funnet deg"? Vet ikke jeg. Jag ger upp...

Har du noen gang hørt disse frasene?
"Du fortjener noen bedre enn meg" (Tja, mulig det, men et er deg jeg vil ha).
"Vi er for gode venner" (Nåja, vi er ikke så jævla nære, men det er edelt av deg å ha sånne gode prinsipper, litt merkelig at de skal gjelde bare for akkurat meg, og ikke resten av vennegjengen, men greit nok).
"Jeg vil være singel en stund" Særlig. Det gamla vanliga: Jag kärar ner mig och hon flyttar utomlands innan jag ens hunnit berätta det. Det händer mig hela tiden. Dom säger att dom ska försöka hitta sig själva och allt det där och kommer alltid hem med en ny pojkvän…
"Jeg bor for langt unna hverandre" (Haha, nå har jeg snart hørt alt. Ta et hint).
"Vi mangler kjemien" (Alt ligger jo til rette! Er det fordi jeg ikke tomprater hele tida, er det fordi jeg ikke roper høyest? I am sure love would grow if we got the mutual respect for each other.

Skit samma, man kan ju inte älska alla.

"Henrik, hvilken av Herland Berge-brødrene er din favoritt?" Phew...hvor skal jeg starte. Hva skal jeg svare på sånt? Jeg er kompis med alle tre av de, greit? De er ulike, men allrighte på hver sine måte. Hvis jeg måtte velge én sier du? Tror jeg går for Anders Berge jeg, greit? Men han er "in a relationship", det er forresten Øyvind også. Sats på Eirik eller Asbjørn du, eller noe.

Jeg er lei av å bli tatt for å være 28 år (det er greit det, det er ikke første gang, jeg har hørt det ofte). Jeg er lei av å være inngangsbillett, men å måtte stå bakerst i køen.

Om jeg vil ha detaljer om hvordan det er å våkne opp med han? I grunn ikke... Jeg husker du fortalte om han, og hvor godt han hadde hatt av og fått smake litt på livet, og at han ikke nødvendigvis måtte satse alt på at ting skulle ordne seg så lett for han. Jeg lurer på om du tenker det samme nå, når du våkner opp inntil han.
Det er rart hvordan du klarer å flette inn en sånn setning i ei samtale, som den mest naturlige ting i verden, og at du tar det for gitt at jeg har snoka nok i livet ditt til å finne ut at dere er sammen.

Om jeg vil være med på nachspiel? Ja, høres fint ut - Madrugada, tenne lys, kline, human touch og en god frokost, eller tenkte du mer på å dra med meg hjem for å fortelle at du holder på å få deg en annen kjæreste, og spy på golvet?

Hei gut! Synes du det er vanskelig å ha holde på med tre jenter samtidig? Ok, mulig det, jeg har ikke noe erfaring i det. Er det masse papirarbeid, er det vanskelig å administrere?

Nå skifter jeg strenger på gitaren min - skulle ønske noe i meg kunne skiftes ut også, når jeg begynner å låte for surt...
Tror ikke jeg ville blitt venn med med selv engang. Jeg satser på å bli lykkelig og harmonisk - en dag.



Alle drömmer vi om lyckan 
som om livet blivet fel 








19/10/2007

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg igjen en kommentar!